Lufthansa rozszerza usługę lotniczo-kolejową. Oferta intermodalna została wzbogacona o przejazdy środkami miejskiego transportu publicznego w Niemczech. Od teraz bilet lotniczy upoważnia do podróży np. metrem czy autobusem.
Wspólna oferta lotniczo-kolejowa zyskuje coraz większą popularność, a linie lotnicze zawierają kolejne porozumienia z przewoźnikami kolejowymi. Współpracę intermodalną zawiązały do tej pory m.in.
Lufthansa,
Swiss International Air Lines,
ITA Airways, czy sojusz Star Alliance, którego oficjalnym partnerem zostały niemieckie koleje Deutsche Bahn.
Współpracę intermodalną cenią sobie niemieckie linie lotnicze, które postanowiły jeszcze bardziej zwiększyć dotychczasowy zasięg oferty lotniczo-kolejowej. Usługa „Lufthansa Express Rail” zostanie rozszerzona o środki miejskiego transportu publicznego. Ze skutkiem natychmiastowym rezerwacje biletów lotniczo-kolejowych obejmują City Ticket DB.
W rezultacie klienci Lufthansy mogą teraz korzystać z lokalnego transportu publicznego podczas podróży, dzięki czemu karty pokładowe na loty niemieckich linii lotniczych będą ważne w autobusach, tramwajach, pociągach metra i kolejach podmiejskich do i ze stacji, które objęte są współpracą w ramach „Lufthansa Express Rail”.
Ulepszoną ofertą zostały objęte wszystkie kierunki, z wyjątkiem Siegburga i Bazylei. W sumie w 26 miastach Niemiec pasażerowie samolotów spółki-matki niemieckiego holdingu mogą korzystać z lokalnego transportu publicznego przed i po podróży. Z łączonego biletu, który uprawnia do podróży miejskimi środkami transportu publicznego w dniu podróży lotniczej, można skorzystać wyłącznie jeden raz, w dzień wylotu, jak i przylotu. Stacją początkową lub końcową ma stacją objętą współpracą z Deutsche Bahn.
Lufthansa wskazuje, że w ostatnich latach popyt na intermodalną usługę stale wzrastał. W 2024 roku około 500 tys. podróżnych skorzystało z połączonej oferty lotniczo-kolejowej, aby przybyć na lotnisko we Frankfurcie lub wyjechać z niego. Dokonanie jednej rezerwacji zapewnia dostęp do 28 niemieckich miast, co oznacza, że „Lufthansa Express Rail” łączy z Frankfurtem dwa razy więcej miast w Niemczech niż Lufthansa obsługuje drogą lotniczą.